Saturday, May 19, 2012

Dengan izin Allah...amin



Alhamdulillah..
dari aku mula belajar pijak ke bumi...merekalah yang membantu aku sehingga sekarang aku mampu berlari dan melompat...tanpa mereka aku tiada kemampuan untuk meniti setiap jalan yang penuh cabaran...tq mama n papa..

bermula dari tamat pengajian di tingkatan 5 dalam jurusan fesyen..

kini aku tamatkn pengajian di peringkat Diploma
dalam pengajian perniagaan...

terima kasih kerana:
beri segala keperluan lebih dr yg cukup
mencurahkn kasih sayang yg sukar untuk di tukarkn kepada NILAI
Ini lah hadiah yang mampu ku beri untuk mama n papa yang terCINTA...






Thursday, March 8, 2012

Pertama kali dalam hidup


Salam suma...
 bersarang dah rasanya blog cik-erin ni...masa tak izinkan saya tok becerita..
bermula lah kisah saya pabila sampai di KELANTAN!! owh sungguh bosannya idop kat sini....tak boleh nk bayangkan camana hidop aku tok hari-hari yang seterusnya...masa sebelum nak pegi sana, orang cakap suma ada..senang je...yelh memang senang..MAKANAN senang lah...benda lain????BOSAN!!!!!!belum penah aku rasa sebosan camni seumur HIDUP!!!


Thursday, February 9, 2012

lebih baik diam dari berkata2..




salam suma....
 berita yang sangat mengejutkan hari ini buat cik erin ye...di sini cik erin bkan nak sokong mana-mana pihak..bahkan, cik erin nak cakap kedua-dua pihak adalah bersalah. dan kat sini semua orang adalah manusia yang Allah ciptakan mempunyai pelbagai perasaan dan emosi...kita bukan malaikat yang boleh sentiasa bersabar...kerana kita ada tahap kesabaran...bila membaca atau mendengar mmg rasa tak puas hati sebab ada 1 pekara yang salah kat penyataan itu..kerana manusia hanya buat 1 liputan berdasarkan apa yang di lihat dalam rakaman yang bukan dari permulaan kejadian...bukti pon tidak kukuh melainkan manusia itu sendiri ada di tempat kejadian. oleh itu, tidak lah berani ku menambah atau mempersoalkn isu ini...takut menabur fitnah...kerana hanya Allah yang tahu kisah sebenar.....dan 1 lagi ingin ku tekan kan disini...setiap kerja ada prosedur n nama pon manusia..so maklumlah mudah lupa...dlm ramai2 tukan...kekadang tak ingat...so x salah kalau kita saling ingat mengingati...=)

Monday, January 30, 2012

Akibat dari tak mahu ambil berat...



Hai..hai...
lama tak menaip..terlalu sibuk lah semenjak bekerja ni. So ceritanya tok kali ni adalah berita baru tentang kesihatan CIK Erin lorh...
semalam, ada 1 karnival suai kenal dengan sapa tah so macam-macam aktiviti ada kat situ,
antaranya adalah PEMERIKSAAN KESIHATAN secara PERCUMA!!!
berdaftar lah kami bersama mama tercinta ni tok buat pemeriksaan.
bermula dengan berat dan tinggi..
Berat : 49kg
Tinggi : 154cm
yes, beratku dah berkurang sebanyak 2 kg...hehehe......lg 4kg mau trun..hehehehe
seterusnya kami ke pemeriksaan tekanan darah pula..
Tekanan Darah : 109/68
itu maksudnya tekanan darah saya rendah..patutlah nurse kat situ periksa banyak kali mcm tak percaya..
last-last dia tnya lah.."awak ada selalu rasa pening tak?"...jawab CIK Erin " ada, selalu jugak"...nurse tu jawab" tekanan darah awak ni rendah tau..pernah buat pemeriksaan tak sebelum ni?" lalu ku jawab " tak pernah, ini pertama kali"
 so tekanan darah yang normal adalah 120-139mmHg/80-89mmHg....
balik je rumah terus aku tgok akibat tekanan rendah, salah 1 punca adalah diet..
barulah aku tahu...asik sakit je aku ni dari kecik sampai sekarang...dan BMI aku adalah normal dan sihat iaitu 
BMI : 21
hehehe...oke lah tu, yang pasti tak obesiti kan..mudah-mudahan ku di hindari dari penyakit yang merbahaya...amin
P/S dr MAMA: " lepas ni jangan nak diet lagi, yang penting sihat dah cukup.."

Wednesday, January 11, 2012

setiap malam....


Lama tak karang ayat-ayat manis, semenjak sibuk siang dan malam menaip pun jadi malas sangat2....
 Hari ni terbaik lah closing siap awal kot kol 11...Terimas banyak2 kepada ADIK DAUS kerana membasuh plate dengan begitu pantas sekali...
    bila kerja pun dah siap, mula lah rasa tak sabar nak balik sebab rindu ni belum terubat lagi...perjanjian dah di buat tepat jam 12.30 tgh malam...akan tetapi begitu sedih beritanya sebab ubat ku begitu letih malam ni...tak dapat lah aku ubati rindu ni....sadis sungguh malam ni...


THE END
NITE U OLZ